مولف:احمد رحمتی

ناشر:زمامدار

طراح جلد: امیر عباس زمامدار

تایپ و صفحه آرایی: الهام عسگری

لیتو گرافی: کاتبان کویر

چاپ و صحافی: کاتبان کویر

نوبت چاپ: اول ،1393

تیراژ:1000جلد

قیمت:14000تومان

وب سایت: www.zemamdar.com - www.zemamdar.ir

ارتباط با ناشر: 02177917230 -09124075068

ارتباط با مولف: 02177206455 -09127951311

شابک: 3-3-94469-600-978

مقدمه مولف

این کتاب کار و تمرین؛ کتابی‌ست که در آن سعی کردیم با نگاهی نو، یک مجموعه‌ی تمرینی مناسب برای شما دانش آموز عزیز بنویسیم.

کار کردن با این کتاب اونقدر آسونه که نگو و نپرس! هر بخش این کتاب رو به چند قسمت کوچکتر تقسیم کرده‌ایم تا پس از یادگیری این قسمت سر کلاس، بتونین برین سراغ حل تمرین‌ها و حسابی مو رو از ماست بکشین بیرون!

البته پایان هر بخش نمونه‌های حل شده از آن بخش دیده می‌شود. سپس در پایان بخش 3 چند آزمون میان نوبت اول و نیز پایانی اول می‌بینید. همچنین در پایان بخش 5 چند آزمون پایانی دوم از مدارسی منطقه‌ی هشت تهران دیده می‌شود که برای آمادگی بیش از پیش دانش‌آموزان، بسیار مفید هستند.

سپس شما دانش‌آموزان عزیز با مجموعه‌ای از تست‌ها و پرسش‌های 4گزینه‌ای 5 بخش کتاب شیمی 2 روبه‌رو هستید و در پایان سؤال‌های کنکور سراسری رشته‌ی ریاضی و تجربی سال دوم از سال 85 تا 92 را میبینید که برای آمادگی دانش‌آموزان برای آزمون‌های کنکور تهیه شده است.

سخنی با اولیای دانش آموز

باید توجه داشت که تنوع و کثرت تمرین‌ها در کتاب کار و تمرین، به معنای اجبار معلم برای پرداختن به تمامی این تمرین‌ها نیست. با توجه به این‌که دانش آموزان با کمک سبک‌های گوناگون یاد می‌گیرند و از توانی‌های فردی مختلفی نیز برخوردارند، لازم است تا با ارائه‌ی تمرین‌های متنوع برای معلم امکان انتخاب انتخاب فراهم شود. در واقع معلم بر مبنای برنامه‌ریزی کلاسی خود و با توجه به طراحی بسته‌ی مدیریت کلاسی، تصمیم می‌گسرد که بر روی کدام تمرین‌ها بیش‌تر درنگ کند و به کدام تمرین‌ها کم‌تر توجه نماید. گاهی اوقات اولیای دانش آموز این گونه تصور می‌کنند که معلم خوب معلمی است که تمام تمرین‌های کتاب کار و تمرین را در کلاس حل کند، در صورتی که حتی طراحان بسته‌ی مدیریت کلاسی نیز در تالیف کتاب کار و تمرین چنین هدفی را دنبال نمی‌کرده‌اند. با توجه به شرایط کلاس درس و پیشنهادهایی که در قالب بسته‌ی مدیریت کلاسی به معلم ارائه می‌شود، این معلم است که تشخیص خواهد داد که توجه به کدام تمرین‌ها ضروری است و کدام تمرین‌ها در بهبود وضعیت کلاس تاثیری نخواهد داشت. در این مواقع تاکید بیش از اندازه از جانب اولیا جز آن که با ایجاد َفتگی در ذهن دانش آموز و به وجود آوردن چند برنامگی در تدریس معلم، بر وضیت تحصیلی دانش آموز تاثیر منفی گذارد، نتیجه‌ی دیگری به بار نمی آورد بنابراین باید به معلم اجازه داده شود که متناسب با شرایط کلاس درس و دانش آموز، تمرین‌های مناسب و نه تمام تمرین‌ها از کتاب کار و تمرین برای پاسخ گویی توسط دانش آموزان انتخاب کند.